Hlavní menu
Přihlásit se
|
DĚTI ZÁKLAD NÁRODA08. 09. 2016 Tato pravda provázela naše národy od pradávna. Již v 7 dubna 1348 byla ustanovena zakládací listinou krále českého Karel IV. Universitas Carolina Pragensis a stala se nejstarší středoevropskou universitou. Symbolem našeho vyspělého školství se pak stal Jan Ámos Komenský (28.3.1592 - 15.11.1670), ve světě známý jako “Učitel národů”. Tak zvaná “předlistopadová éra”, tolik dnes mnohými špiněná, přece jen, i přes ideologický nádech a pár ne zcela domyšlených experimentů, byla vůči školství mnohem obezřetnější nežli éra současná. Která, pod heslem “co bylo za komunistů se musí rozbít”, systém školství rozvrtala natolik, že jeho výslednost je dnes víc než tristní ! Úroveň hrubě poklesla již u základního školství, ale zejména pak u školství druhého stupně. Děti ze základních škol neumějí čitelně psát psacím písmem - to se v mnoha školách vůbec neprocvičuje - velmi špatně čtou a sloh je jim věcí neznámou. Vše to se projevuje u nich i u mluveného slova, kde to spíše připomíná “S-M-Sky” z mobilu. A z předmětu “počty”, vzletně nazývaného “matematika”, se stává “estráda”, která pomíjí všechna základní pravidla opravdové matematiky. Prakticky ale také v učebních programech chybí alespoň základy historie naší země a spojení člověka s přírodou - životním prostředí. Silně tam pak také pokulhává společenská výchova ke slušnému chování a skromnosti. I zde někteří žáci z bohatších rodin rádi předvádějí svou nadřazenost nad těmi chudšími a někdy i nad svými učitelkami a učiteli. A jsme u druhého stupně. Na tom se “reformátoři” také pořádně vyřádili. Svým upřednostňováním maturit za každou cenu nadělali víc škod než užitku. A odsunutím průmyslovek a praktickým zničením učňovského školství to dorazili. Navíc přemíra “maturitních adeptů” nízké úrovně je donutila snižovat požadavky, takže hodnota maturity upadala. Úroveň šla dolů i u VŠ, kde se do popředí prodraly takové obory, jako jsou práva a ekonomika, a naopak obory technické zakrněly natolik, že už dávno nejsou pro výrobní celky zárukou kvality, jako tomu bývávalo kdysi. Jako celek se tedy naše školství stalo obětí namyšlených reformních experimentátorů, kteří jej srazili hodně pod tzv. předlistopadovou úroveň ! Tudíž jediným rozumným řešením je návrat k předlistopadovému systému oproštěnému jen o ideologické smetí ! POZNÁMKA: Ke generačním problémům a dětem zařazujme na naší stránce jako samostatný text článek pí. Vítové z UK, který danou problematiku velice přehledně zachycuje. © JTh. Počet komentářů: 0 | Přidat komentář | |
Kalendář
Anketa
Jste pro znárodnění strategických firem (např. energetika, plynárny, vodárny,..) ?
Zásadně Ano (3986 hl.) Celkem hlasovalo: 16949
Transparentní účet
|
Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
na začátek stránky