|
Hlavní menu
Přihlásit se
|
VŠEHO MOC ŠKODÍ06. 10. 2014
A s novými technickými vynálezy - walkmany, tablety a pod, se pasivní způsoby využívání volného času ještě prohlubovaly. Ve veřejných dopravních prostředcích, ale i jen tak na ulici, si zejména mladá generace ucpává uši sluchátky walkmana, z nichž jim buší do hlavy nějaký ten "hard-rock či metal, a výsledkem je ….. tupě zírající "člověk nepřítomný". Zkrátka stále víc dnešních lidí víc trpí nějakou závislostí na produktech mediální techniky, a na nějakou osobní reálnou aktivitu, ani nepomyslí. I když právě ta by jim mohla pomáhat psychicky překonávat různé životní problémy. A vše to má nakonec nedobrý dopad i na celou společnost ... ! Tyto dnešní moderní trendy se neodrážejí jen na úrovni jedinců, ale pronikají i do školní výchovy a vzdělávání. Produkty moderních technologií se nestávají jenom prostředkem k získávání doplňkových informací k výuce, ale mnozí tzv, “moderní pedagogové” pomocí nich nahrazují mnohdy z vlastní pohodlnosti značnou část pedagogické práce ! A díky “modernistické vyšinutosti” některých pedagogických reformátorů , pod vlivem neodpovědných politických “hvězd” do současného školského pseudo-systému proniklo přesvědčení, že vše, co lze nalézt za pomoci elektronických medií, se žáci a studenti přece učit nemusejí, že mnohem důležitější je vědět kde co najít a jak toho použít. A tak se z nich postupně stávají jakási polorobotická individua bez samostatného myšlení. Takže tzv. všeobecná vzdělanost je již pomalu v rámci mladé generace dnes vzácností ! To, co je dnes např. v USA samozřejmé, že pro tamního středoškolsky vzdělaného mladého absolventa zůstává osobnost nejlepšího amerického spisovatele a jeho díla tajemstvím - jména Mark Twain a E. Poe mu absolutně nic neříkají, jak jsem se v několika případech přesvědčil - a stejně tak i řada dalších vědomostí, které k všeobecnému vzdělání patří, bohužel dnes již proniká i do našeho školství. A přidá-li se k tomu nízká profesní úroveň nových pedagogů, vychází z toho velice pochmurný obraz. Není proto divu, že celková úroveň vzdělanosti, i přestože honosných titulů lidem přibývá, rok od roku klesá. A tak v zemi, jejíž školství dokonce bývávalo pro mnohé jiné národy vzorem, vzdělanost naší nové populace jde valem dolů. Ale říkat, že něco se v tom musí udělat, jako to říkají dnešní politici, je jen frází. Oni totiž, ti naši politici, na nic takového nemají. I pro ně je jistá “polovzdělanost” jejich typickým znakem. A proč jsme se do takové situace dostali ? Jen proto, že jsme slepě a hluše uvěřili lidem, kterým nic nebylo svaté a kteří honem honem hned jak se dostali k moci chtěli vše co bylo vyházet a nahradit jejich vlastními fantaziemi. Dnes už víme, že to byla naše chyba, i to, že všeho moc škodí. Vždyť už náš velký “učitel národů” J.Á. Komenský řekl kdysi, že “každičké kvaltování toliko pro hovado dobré jest”. A i naši noví velikáni kvaltovali jako diví ... /Šumavák - 03.10.2014/ Počet komentářů: 4 | Přidat komentář | |
Kalendář
Anketa
Jste pro znárodnění strategických firem (např. energetika, plynárny, vodárny,..) ?
Zásadně Ano (4388 hl.) Celkem hlasovalo: 19460
Transparentní účet
|
Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
na začátek stránky