Hlavní menu
Přihlásit se
|
ŠPATNĚ POSLOUCHALI PANÍ UČITELKU!11. 03. 2011 Bývávaly časy, kdy děti ve škole dostávali za domácí úkol přečtení nějaké knížky. Které, to si mohly vybrat v seznamu povinné literatury podle svého vkusu. Ale v každém případě to přispívalo nejen k rozvoji vědění žáků a studentů, ale rozvíjeli si tím i svoje vzájemné komunikační schopnosti a prohlubovali znalost rodného jazyka! A tuto součást školních osnov zachovali za svých vlád i komunisté, jen ten seznam povinné literatury si samozřejmě upravili podle svého. Ale v každém případě většinu žáků a studentů to přitáhlo k četbě a ta se pro ně stala nakonec i potřebou! Jenomže přišla sametová revoluce a s ní mnohé reformy. A i když do čela našeho státu byl vynesen nový prezident s literárními sklony, reformy, které neblaze [ jak již dnes víme ] zasáhly naše školství, pozornosti pana prezidenta to bohužel zcela uniklo. A čím tak neblaze poznamenali polistopadoví reformátoři naše školství? Začalo to aplikací divého liberalismu do škol, tedy do oblasti, ve které by měl převládat řád a pořádek. Podle těchto novátorů takové přežitky jako celostátně platné osnovy jen brzdily iniciativu a rozvoj jednotlivých škol i pedagogů a tak se zasadili o jejich zrušení a nahradili je jakýmisi rámcovými učebními programy, které onu potřebnou "volnost a svobodu rozhodování" všem zaručovaly. Nu a s řádnými osnovami prakticky zmizela ze škol ona povinná literatura. Podle našich novátorů nějaké čteni knih po večerech [ kdy přece TV stanice vysílají spousty tak zajímavých thrillerů a nekonečných televizních novel, ve kterých se děti mnohem lépe seznámí se životem, než čtením nějakých knížek ] v době rozvoje elektronických komunikačních prostředků [ ve kterých si každý může přece najít tak obrovské spousty informací, jaké jim nějaká kniha nikdy nemůže poskytnout ] je přežitkem, který by jen odváděl děti a mládež od reality. A námitku, že čtení hodnotných knih přispívá k znalosti našeho jazyka a rozvíjí čtenářovy komunikační schopnosti, naši reformátoři šmahem hodili do koše. A podotkli, že i vzájemná komunikace mezi lidmi má přece dnes zcela jiná pravidla a připomenuli příklad SMS na mobilních telefonech, kterým dnes rozumí každý i když jsou bez interpunkce. A současná situace, nebo lépe důsledek toho všeho reformního úsilí? Které určitě také spolykalo mnohé miliony a přineslo nám jenom konstatování, že u nás rapidně stoupla čtenářská negramotnost, u žáků i studentů se nemálo zhoršily se znalosti našeho českého jazyka a i na jejich komunikačních schopnostech je to vidět. Způsob jakým se dokáže vyjádřit mnohý mladý člověk, když má například popsat nějakou krajinu na kterou právě hledí, připomíná řeč robotického androida z nějaké fantasmagorické inscenace a ke kultivované lidské řeči má hodně daleko. A proč to došlo tak daleko? Obrazně by se dalo říci, že ti, kteří nám tu po listopadu 1989 [ bez rozdílu stranické příslušnosti! ] začali vládnout, kdysi špatně poslouchali paní učitelku. A díky tomu dopustili, že naše školství [ které, pokud pomineme jisté ideologické zabarvení, mělo víc než evropskou úroveň! ] pokleslo úrovní kamsi mezi rozvojové země a úroveň absolventů škol nám může být jen k ostudě! Páni politici, to co jste způsobili a dopustili lze jednoznačně nazvat jen zločinem na vlastním národě i zemi! A teď v rámci svých dalších reforem v tom jen pokračujete. Nejenom dalším zhoršováním běžných životních podmínek lidí [ viz zvyšování DPH u základních potřeb - potraviny, léčiva, energie, doprava atd.], ale i ztěžováním přístupu lidí ke vzdělávání [ zvyšováním DPH u literatury, tiskovin i kulturních akcí! ], což přímo odporuje vládnímu programu, s nímž nás vláda po svém zvolení s takovým halasem seznamovala! Jakoby vaším cílem bylo vytvoření kulturně i společensky zaostalé společnosti a postupná destrukce našich národů, která z našich občanů nadělá "poslušné nové Evropany", kteří půjdou tam kde bude momentálně práce a když ta tam dojde, potáhnou zase dál .... Páni politici, chcete to opravdu dotáhnout až tak daleko, jak je naznačeno v závěru předešlého odstavce? Chcete se stát despoty, které budou všichni [ samozřejmě kromě vašich nohsledů, které za odměnu občas připustíte ke svému korytu…] občané proklínat? Nebo jste ještě schopni sebereflexe a raději včas odejdete, dřív než pohár trpělivosti lidí přeteče? A co naše národy, jejich vzdělávání a náš rodný jazyk může ještě zachránit? Určitý krok k tomu už učinil pan ministr školství, který se [ když pochopil situaci ] rozhodl vrátit do základních škol celostátně platné osnovy. Zatím sice jen pro stupeň nejnižší a pouze pro češtinu, angličtinu a matematiku, ale i to je při sestavě naší vlády heroický čin. Teď už jen aby to příští rok rozšířil i na další předměty na základních školách a stejný krok udělal i u škol středních! Dokáže-li to, měla by v každé škole stát jeho busta vedle busty J. Ámose Komenského. Ale obávám se, že na ty další kroky už pan ministr nebude mít dostatek odvahy, ani osobních sil. A ostatně jeho vládní soudruzi by mu to asi stejně nedovolili. Takže ..... /kantorka v.v./ Počet komentářů: 6 | Přidat komentář | |
Kalendář
Anketa
Jste pro znárodnění strategických firem (např. energetika, plynárny, vodárny,..) ?
Zásadně Ano (3986 hl.) Celkem hlasovalo: 16945
Transparentní účet
|
Tento web byl vytvořen prostřednictvím phpRS - redakčního systému napsaného v PHP jazyce.
na začátek stránky